Admin_MojMozaik
80359996

Admin_MojMozaik

Slovenija - Jesenice
Spremljaj me tudi na FB
Nazaj na seznam

Kako določiti ceno za unikatne izdelke

Članek je vpisal/prevedel: Admin_MojMozaik, Sre, 21.nov 2012 ob 17:06, Kategorija Članki
Kako določiti ceno za unikatne izdelke -
image protected

Določanje cene unikatnih izdelkov je velikokrat ogromna težava in tudi razlog za strah pred prodajo svojih unikatnih izdelkov. V naslednjih nekaj besedah bi vam radi na podlagi raziskav pomagali pri določanju cene vaših unikatnih izdelkov.

Cenite svoje delo!

Ustvarjalci in umetniki prevečkrat razmišljajo o svojem delu kot hobi, da vaš hobi lahko živi pa potrebuje zadostna sredstva za razvoj. Ko se odločite za prodajo svojih izdelkov vedno glejte na to bolj podjetniško in ne ljubiteljsko!

Osnovna formula

Material + stroški + delo + dobiček = Cena

Material: prištejte celotne stroške materiala, tudi če so minimalni – recimo nekaj centimetrov nitke.

Stroški: upoštevajte vse stroške ki jih imate z reklamiranjem in distribucijo izdelka.

Delo: SVOJE DELO CENITE! Vaše znanje je edinstveno, zato ga cenite tako. Res je, delate z ljubeznijo. Vendar, da lahko nadaljujete z ustvarjanjem potrebujete tudi čas in čas je denar.
Urna postavka ne sme biti nižja od 5 EUR. Vaša urna postavka se bo sčasoma višala. Z starostjo čas hitreje teče in ga je vedno manj, zato bo vaša ura čez eno leto vredna vsaj tretjino več, poleg tega si z leti nabirate izkušnje in zato se kakovost vaših izdelkov viša. Urno postavko poskušajte predvidevat za vsaj dve leti v prihodnost in vzemite neko povprečje.

Dobiček: Zelo pomembno je da ne pozabite na dobiček! Dobiček vam bo dal možnost investicije v prihodnost vašega dela. Dobiček bo variabilen glede na prodajne kanale oz. obdobja. Če boste v prazničnih dneh hoteli narediti akcijo izdelkov, boste to krili iz dobička. Če boste hoteli oditi v ustvarjalno delavnico kjer se boste naučili novih tehnik, boste to krili iz dobička. Če boste hoteli kupiti nove Sizzix ® (zaščitena znamka podjetja Ellison Europe Ltd.)  šablone, boste tudi to krili iz dobička. Dobiček naj bi bil minimalno 50% cene.

Preverite cene konkurenčnih izdelkov

Ko ste ceno izračunali po osnovni formuli, preverite cene konkurenčnih - masovnih izdelkov. V primeru, da je vaš unikaten izdelek podoben izdelku, ki ga uvozijo iz kitajske,  je to za vas velik problem. Stranke seveda cenijo ročno delo, vendar z očitno višjo ceno vašega unikatnega izdelka boste to stranko izgubili. Preverite ali lahko znižate stroške ali optimizirate delo, da bo hitreje, brez velike izgube kakovosti. Nikoli ne nižajte dobička in kompenzirajte pri urni postavki! Če druge rešitve za nižanje cene nimate, potem povišajte vrednost izdelka in ga priredite oz. spremenite. Naredite ga bolj očitno unikatnega.

Cene ne postavite previsoko

Previsoka cena izdelkov preplaši kupce. Če pa imate previsoko ceno nastavljeno na izdelek, ki ima podobne različice v masovnih-industrijskih izvedbah, pa ste verjetno izgubili tudi spoštovanje stranke.

Cene ne postavite prenizko

Če je cena postavljena prenizko stranka takoj podvomi o kakovosti in unikatnosti izdelka. Poleg tega prenizka cena postavi vse ustvarjalce vaše stroke v slabo situacijo, kar se kmalu pozna tudi pri vas. Če cena ni ocenjena po osnovni formuli, ste že v minusu, čeprav se tega mogoče še ne zavedate.

Cena in vrednost

Cena in vrednost sta dve popolnoma različni stvari. Upoštevanje vrednosti pri določanju cene je ključnega pomena vendar tudi najbolj kompleksna. Unikatni ročni izdelki so praviloma bolje ocenjeni na vrednosti, ker vsaka stranka ve koliko truda in znanja je vloženega v izdelavo izdelka. Vendar to ni vedno dovolj. Za pravilno oceno vrednosti izdelka je potrebno upoštevati ogromno parametrov, ki so variabilni glede na stranko. V potankosti se ne bomo spuščali, ker je tega preprosto preveč.
Glavno kar ne smemo nikoli pozabiti je, komu je izdelek namenjen in na kakšen način stranki doda občutek vrednosti. Dodana vrednost je tista, zaradi katere je stranka ponosna, da lahko ima vaš izdelek, bodisi zaradi vašega prijaznega nasmeha ali zaradi simpatične nalepke ali zahvalnega sporočila pri nakupu.

Naši predlogi za povišanje vrednosti

Če še niste opremili svojih izdelkov z vašim logotipom na embalaži ali lahko odstranljivo nalepko na samem izdelku, to storite.
Ob vsakem nakupu priložite tudi vašo kratko predstavitev in zahvalo za nakup na majhni kartici.
V primeru da prodajate nakit lahko nadišavite embalažo in stranki naredite odpiranje paketa romantično  <3  (pri tem pazite, da ne odišavljate izdelka).
Rednim strankam ponudite manjši popust.